Official Blog of Tarwa Onarouz
A way to follow our project for the children of Morocco

“Nej tyvärr…” och triumfer!

Jag har den senaste tiden lärt mig avsky ordet “Tyvärr”. Det betyder “Vi vill inte” eller “vi tycker inte om dig” eller “du är inte bra nog”. Tyvärr är ett jättedåligt ord, det är en fin omskrivning, ett artigt sätt att meddela något som folk inte vill höra. Jag vill inte höra fler “Tyvärr”.
För att försöka fylla de 10 extra kilona vi fått av flygbolaget har jag kontaktat en mängd stora mataffärer och leverantörer av torkade bönor/linser/ärter; Ica, Coop, Hemköp, Axfood, Risenta mfl. Alla säger samma sak: Tyvärr.
En av dem, Ica, gav mig ett tips som jag nu tagit fasta på: Kontakta enskilda affärer istället för moderföretaget. Från och med imorgon ska jag försöka med det. Har bla fått telefonnumret till butikschefen för Prisxtra city – håll tummarna för mig!

Så, det går dåligt med företagen för tillfället. MEN – å andra sidan går det oerhört bra med privatpersonerna. Räknar med att jag nått ut till dryga 1000 pers under första dygnet och även om bara 100 av dem har varit på hemsidan så är det ändå väldigt bra. Imorse startade jag en grupp på Facebook, den har i skrivande stund 55 medlemmar och det ökar kontinuerligt.
Vi har även blivit länkade på bloggar och utsända i diverse olika nätverk.

Folk är överlag oerhört positiva och hjälpsamma. Har blivit rörd till tårar flera gånger redan. Det ska bli fruktansvärt spännande att se vart detta landar. Hur många kronor kommer vi få in? Vad kommer det omsättas i på plats i Marocko? Bara framtiden vet.

Dagens citat om Tarwa Onarouz:
“Jag tänker stödja dom med alla medel jag kan, eftersom jag vet att det unga paret verkligen brinner för det de gör, och kommer att göra allt för att pengarna ska göra nytta på bästa möjliga sättet. Jag tycker att det inte finns några ursäkter, varken för mig eller DIG, att inte stödja dom. Gå in på sajten och se vad kan göras. Handlingskraft behövs inte från just din sida – det räcker med att klicka några gånger så får de bidraget.
Eller ordna så att morsan, farsan, och alla tjocka släkten får ett barnleende i julklapp istället för en ful slips eller massa skräp och krimskrams. Bidra åt dom, och ge sedan det i julklapp till dom. De blir stolta och nöjda, barnen får ett drägligare liv, och du – du slipper springa runt och trängas i julhandeln.”

No Responses to ““Nej tyvärr…” och triumfer!”

Leave a Reply

