Official Blog of Tarwa Onarouz
A way to follow our project for the children of Morocco

Inspiration och frustration

Kontakten med Agneta på Barnens hopp (www.barnenshopp.se) har inspirerat mig enormt!
Hon har berättat om hur de skickade hjälp till Ryssland efter terrorattacken i Beslan, hur de blev erbjudna ett Herculesplan med hjälpmedel till tsunamioffren. Jag har läst reseberättelserna där man kan följa utvecklingen steg för steg och “uppleva” en del av vad de gått igenom.
Jag har börjat inse hur mycket man verkligen kan göra! Jag vill göra så mycket mer än den lilla verksamhet Tarwa Onarouz har idag och jag vet att jag kan!
Vi skulle kunna ta med den där 13-åriga pojken som sover utanför turistaffärerna till ett hamam, få honom ren och köpa hela och rena kläder till honom, låta honom äta sig mätt. Visa att någon bryr sig, visa att det finns andra vuxna än hans alkoholiserade far som slår sönder hela familjen varje dag så att han aldrig mer vill åka hem. Visa att det finns andra vägar till lycka än drogerna som han flyr till nu.
Vi skulle kunna åka ut till familjen som bor i det nästan sammanfallna plåtskjulet och fråga dem vad de behöver, på sikt kanske vi till och med skulle kunna ordna ett hem åt dem.
Vi skulle kunna åka till den andra familjen i det andra plåtskjulet vid “Lover’s beach” och ta med oss mat, kläder och kanske lite leksaker till barnen. Tänk vad mycket man kan göra som Barnens Hopp gör redan idag för de utsatta i Ukraina. Jag ska också nå dit, jag är inspirerad till max!
Sista veckan i augusti ska jag hålla en presentation på Hvitfeldtska gymnasiet i Göteborg. Jag har börjat få mängder av idéer till den – tänk vad vi kan åstadkomma!

MEN – jag behöver en revisor, jag måste ha en revisor. Det är som en stor kloss i min väg nu som jag inte kan gå runt. Hur svårt ska det vara att få tag på en revisor som ställer upp ideellt? Alla andra har ju det…
Jag har helt enkelt fel kontakter.

Ge mig en revisor så ska jag rädda världen!

No Responses to “Inspiration och frustration”

Leave a Reply

